به گزارش مهر، این تحقیقات از گستره وسیعی از مفاهیم و معانی برخوردار است و میتواند به تلاشهای موثرتری در بهداشت عمومی، تبلیغات متقاعد کنندهتر و شیوههای بهتری برای معلمان برای برقراری ارتباط با دانش آموزان منجر شود.
مایتو لیبرمن، نویسنده ارشد این تحقیقات از دانشکده علوم رفتاری و روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس میگوید: تحقیقات ما حاکی از آن است که مردم به طور منظم در حال هماهنگ کردن دیدن چیزهایی هستند که نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگران نیز مفید و جذاب باشد.
امیلی فالک، مجری این تحقیقات در آزمایشگاه لیبرمن و عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات آننبرگ در پنسیلوانیا، نیز اظهار داشت پیش از این تحقیقات نمیدانستیم چه مناطقی از مغز با سرایت ایده مرتبط است و همچنین اطلاع نداشتیم چه مناطقی با یک سرایت دهنده موثر ایدهها ارتباط دارند.
وی افزود: اکنون مناطقی از مغز را نقشه برداری کردهایم که با ایدهها و احتمالا ایدههایی که امکان سرایت دارند و همچنین با "فروشنده ایده" خوب مرتبط هستند. در آینده قصد داریم از این نقشههای مغزی برای پیش بینی اینکه چه ایدههایی امکان موفقیت دارند و اینکه چه کسی میتواند به طور موثرتری آنها را گسترش دهد استفاده کنیم.